• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fler som vill ha pepp för att lyckas?

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Super! Riktigt glädjande att läsa. Det är så otroligt skönt när det går bra för andra, det gör att man får hoppet tillbaka. Fortsätt så!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ja! Mer sånt! Man blir glad av att det går bra för andra och att det någon gång blir ens egen tur önskar alla er all lycka under 2015! Nog ska vi fixa detta!
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Vad härligt, grattis Misss :)
Svea beviljade trots så höga blancolån? Jag mailade med dom för ett år sen ca och skrev alla mina förutsättningar. De trodde jag kunde få svårt att få beviljat. Jag har ca 500000:- i blanco varav jag skulle vilja få ett samlingslån på 150000:-, helst på 200.000:- för att få ner kostnaden. Betalar idag ca 14000:- / månad för dom :-O. Årsinkomst 460.000:-.
Var det längesen du fick det? Kanske ska jag prova igen!
 

Mona765

Kunnig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
29 Augusti 2013
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Nytt år, nya möjligheter för oss alla.
Låt oss fortsätta tipsa varandra möjligheter att komma ur detta träsk.
#aldrigmerlån
 

Misss

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
28 November 2014
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Kontakta Svea skuldsanering.
Jag fick lånet för 1 år sen på 238.000 kr. Om du berättar om dina förutsättningar så kan de säkert berätta vad de skulle behöva från dig för att hjälpa dig. Även om det kanske blir ett nej nu så kan du få veta vad som skulle krävs för att få ett ja. Och sen jobba med det som mål.

Lycka till!
 

Kiko

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
20 April 2014
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Kontakta Svea skuldsanering.
Jag fick lånet för 1 år sen på 238.000 kr. Om du berättar om dina förutsättningar så kan de säkert berätta vad de skulle behöva från dig för att hjälpa dig. Även om det kanske blir ett nej nu så kan du få veta vad som skulle krävs för att få ett ja. Och sen jobba med det som mål.

Lycka till!

Härlig läsning av hur det löst sig för dig!!

Krävde de någon säkerhet för det lånet? Bostaden? Hur gickd en värderingen till? jag har tagit kontakt med Svea men undrar just kring hur bostaden ev skulle kunna fungera som säkerhet?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Undrar likaså

Jag undrar detsamma som föregående frågeställare,om säkerhet osv och även om det fanns anmärkningar vid låneansökan?? tack på förhand
 

Misss

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
28 November 2014
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Jag hade borgenär med på lånet. Men det fanns ingen lägenhet eller säkerhet för lånet.
Jag hade ingen anmärkningar nej.
 

loveg

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
24 April 2015
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
För min del har jag lagt otroligt mycket tid och energi på att släcka bränder, hitta lösningar månad för månad. Men det är först när jag tagit itu med anledningen till att jag hamnat så djupt i låneträsket som jag känner mig gladare och friare trots att min ekonomiska situation är densamma.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
För min del har jag lagt otroligt mycket tid och energi på att släcka bränder, hitta lösningar månad för månad. Men det är först när jag tagit itu med anledningen till att jag hamnat så djupt i låneträsket som jag känner mig gladare och friare trots att min ekonomiska situation är densamma.

Det är ett superviktigt första steg! Oavsett vad anledningen är till att man hamnat där man är så måste man först ta itu med den, om det så är något missbruk av något slag, arbetslöshet, dåligt ekonomiskt sinne eller huvudet-i-sanden-mentalitet, innan man kan börja förändra sin situation långsiktigt och varaktigt. Att släcka bränder och ta lån för att betala andra lån håller en i bästa fall kvar på samma plats, men oftast tar det en bakåt...

Till alla som är fast i låneträsket är mitt bästa tips; gör en budget. Att ha stenkoll på alla utgifter och inkomster är så viktigt så det är inte klokt. Lägg upp den så att man kan se hur det ser ut kommande månader i flera år, så får man överblick och kan se vad man behöver förändra. Jag gjorde en i november 2012 (som sträckte sig fram till 2020) som jag jobbat med ända sedan dess och kunde då se vad som inte gick ihop, vilka lån jag borde försöka bli av med först, att det fanns utgifter man kunde kapa osv.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp